PROJECTE EDUCATIU
TRETS D’IDENTITAT:
Una escola feta entre tots
Volem una educació integral dels infants, fent una escola de qualitat i participativa. Família i escola compartim valors i maneres d’educar
Oberta a l’entorn
Interactuem amb el nostre entorn.
Inclusiva i integradora
Respectem les diferències. Eduquem en i per la diversitat, potenciant la pluralitat, el respecte i la tolerància.
Plurilingüe
Treballem per l’assoliment de les tres llengües: català, castellà i l’anglès.
Verda i sostenible
Som respectuosos amb l’entorn i conscienciem l’alumnat de la importància de tenir cura del món on vivim.
Innovadora i oberta al món actual
Ens considerem oberts a noves propostes que millorin la tasca educativa
Línia metodològica
Pretenem que l’alumnat aprengui a aprendre a partir dels seus interessos, manipulant i observant allò que treballa.
PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU:
- La nostra escola parteix d’una proposta pedagògica que té com a finalitat l’educació integral del nostre alumnat i per aquesta raó és molt important:
- Que l’alumne sigui el protagonista del seu procés d’aprenentatge.
- Treballar els aspectes emocionals ja que estan íntimament lligats amb les capacitats cognitives.
- El treball de tots els valors per a que els infants formin part d’una societat canviant i plural.
- Potenciar el treball col.laboratiu en contra d’un més individualista i competitiu.
- Ser inclusius, respectant els diferents ritmes d’aprenentatges i on tothom tingui cabuda.
- Els mestres són els protagonistes i guies del procés d’ensenyament que té com a punt de partida la reflexió i el treball en equip.
- Les famílies són fonamentals en el procés d’educació i és, per això, important la seva col·laboració amb l’escola
- Fer una avaluació entesa com una eina de reflexió que serveixi per a la millora constant dels processos d’ensenyament – aprenentatge i de gestió del centre.
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS:
- Aconseguir que el nostre alumnat tingui il·lusió per aprendre i siguin persones felices.
- Potenciar i afavorir l’aprenentatge significatiu i competencial a partir del treball per projectes com a línia d’escola.
- Afavorir l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
- Potenciar l’aprenentatge de l’anglès des de P3.
- Fomentar el treball cooperatiu.
- Potenciar el coneixement i el respecte de l’entorn més proper.
- Fer el seguiment curricular de cada alumne en funció de les seves necessitats.
- Treballar d’acord amb uns hàbits i normes que condueixin l’alumne cap a la seva autonomia personal i èxit escolar.
- Afavorir l’ús d’estratègies que permetin a l’alumne assolir el grau de seguretat afectiva i emocional que correspon al seu nivell maduratiu.
- Fomentar en l’alumne una actitud curiosa, investigadora i crítica.
- Potenciar la utilització de diferents llenguatges de comunicació: oral, escrit, matemàtic, corporal, musical, artístic i visual.
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA:
L’organització pedagògica del nostre centre vol donar resposta a les necessitats d’aprenentatge del nostre alumnat. És per això que els eixos fonamentals són:
Els mestres ens organitzem en nivells, cicles claustre i comissions. Fem reunions setmanals i/o periòdiques per a organitzar i reflexionar sobre la nostra tasca educativa.
Els alumnes estan organitzats en grups, però els barregem i els distribuïm de diferent forma segons els àmbits de treball i les mesures d’atenció a la diversitat: racons, tallers, desdoblaments, grups reduïts .
El treball de tutoria és fonamental per resoldre temes d’interès de l’alumnat , per a reforçar les relacions interpersonals i crear un bon clima de treball a cadascuna de les classes.
Les famílies s’organitzen a partir de l’AMPA de l’escola i en comissions de treball que recolzen la feina de l’escola.
PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:
- Tallers i racons a tota l’escola: Són espais manipulatius i creatius on es barregen alumnes de diferents cursos en grups més reduïts.
- Projecte PUNTEDU. Fomentem el gust per la lectura i la utilització de la biblioteca com lloc de recerca i investigació.
- Projecte llengües estrangeres. Comencem a P3 el treball de l’anglès i utilitzem a altres àrees la llengua anglesa com mitja d’un millor assoliment.
- Escoles sostenibles. Fomentem hàbits per a millorar la conservació del medi ambient. Tenim un hort urbà per a sensibilitzar al nostre alumnat envers la natura.
- Treball de programació i robòtica: A l’educació primària es fa un treball sistemàtic de programació i robòrica per tal d’apropar a l’alumnat a nous reptes.
- Teatre al Cicle Superior: És una activitat que es treballa tot el curs de forma cooperativa i en diferents àmbits.
- Sortides fora del centre: Consolidem els aprenentatges dels diferents àmbits amb sortides, colònies i activitats complementàries amb la participació de les famílies.
ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ:
El nostre projecte educatiu es fonamenta en la participació de tota la comunitat educativa en diferents espais:
Les reunions de tutories que es fan a les classes són un espai on l’alumnat participa en la gestió democràtica de l’aula i fa propostes de millora del centre.
Els nens i les nenes per mitja dels seus delegats i les seves delegades participen en la dinàmica de l’escola portant propostes a les reunions de delegats que fem periòdicament.
Les famílies de cada classe estan representades pels seus delegats i les seves delegades que dinamitzen les respectives de famílies del seu grup i participen a les reunions de delegats/es que es fan trimestralment amb l’equip directiu de l’escola aportant les seves propostes.
Els mestres i altres professionals de l’escola, mitjançant reunions setmanals, reflexionen i fan les propostes adients per a millora el nostre projecte.
En breu penjarem el Projecte Lingüístic (PL), actualment està en revisió.